...2019 i bakspegeln



Tänkte att någon typ av summering av året som gått kan jag ju försöka mig på. Jag behöver ju inte göra det mer komplicerat än vad jag gjort förut utan följa samma koncept. Enkelt att fylla in utan att gå ner på djupet allt förmycket.


1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Födde barn och blev mamma till världens sötaste lilla tjej. (Ja, jag är enormt partisk.)

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Hade inga att bryta så betyder det att jag höll dom?

3. Fick någon du känner barn?
Jepp, så jag var i gott sällskap.

4. Dog någon som stod dig nära?
Ja, tyvärr förlorade vi min fina älskade morfar. Alltid äöskad, alltid saknad, aldrig glömd?

5. Vilka länder besökte du?
Jag var inte utanför Sveriges gränser.

6. Är det något du saknade 2019 som du vill ha 2020?
Att folk faktisktog sig tiden att träffas och umgås, inte bara att man hela tiden påpekar att det vore roligt att ses och sen inte gör något åt saken. 

7. Vilket datum kommer du alltid att minnas?
30:e april

8. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Vilya föddes! Inget slår det.

9. Vilket var ditt största misstag?
Minns inget så det kan inte direkt vart något stort.

10. Vilket var ditt bästa inköp?
Mina nya skor

11. Vad spenderade du mest pengar på?
Haha utan tvekan på saker till Vilya

12. Vad gjorde dig riktigt glad?
Kim, Vilya, mina fina vänner och min familj

13. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag fick en blodpropp i benet som lossnade och gick upp i lungorna så jag fick ligga på sjukhus ett par dagar. Förutom det inget alvarligt och nej jag ser inte en förlossning som varesig sjukdom eller skada även om man blir rätt mörbultad.

14. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2019?
Lilla barn med Sarek

15. Mådde du bättre eller sämre under 2019 än vad du gjort tidigare år?
Fysiskt var väll första halvan av året inte det bästa men men jag har repat mig. Psykiskt mådde jag toppen med vissa självförklaraden dippar.

16. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Röra på mig överlag och träffat fler av mina vänner. Jag har fått barn, man stör inte bara för att man hör av sig som många verkar tro.

17. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Irritera mig på idioterna här i världen.

18. Hur var din julafton?
Så lugn den kunde bli med en 8 månaders baby som lärt sig att kravla omkring.

19. Blev du kär?
Blir kär i Kim varje dag.

20. Vilket program har varit det bästa på tv?
Crikey, it's the Irwins.

21. Hatar du någon som du inte hatade förut?

Hatar inte folk, det är meningslöst.

22. Vilken var den bästa boken du läst under året?
Inte hunnit med att läsa så mycket böcker. Lyssnat på en hel del dock men kan inte välja en favvo.

23. Vilken var din största musikaliska upptäckt?
Bandet Brothers of metal

24. Önskade du dig något som du fick?
Choklad, te och fickpengar till USAresan

25. Önskade du dig något som du inte fick?
Nopp

26. Vilken var årets bästa film?
Haha ingen aning. Den jag han se klart?

27. Vad gjorde du på din födelsedag?
Åt tårta och hade halsbränna.

28. Vilka var de bästa människorna som du träffade?

Min familj och mina vänner

29. Hur skulle du beskriva din klädstil?
Bekväm, det är det enda sättet att beskriva den på.

30. Vad fick dig att må bra?
Kim och Vilya förstås, mina fina vänner som alltid finns där och min familj som jag verkligen älskar.

31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Hahahaha ingen!

32. Vem saknade du mest?
Morfar

33. Vilken var din bästa månad?
Juli, det var den första månaden jag fick spendera med min lilla prinsessa utan att något tråkigt inträffade.

34. Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Hört av mig till mina vänner och styrt upp att ses oftare.

35. Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
Mer positiva händelser. Mer tid med vänner och familj och mindre av saker som gör mig ledsen och orolig.

Over and out!



Kommentera inlägget här :