Tiden går för fort.

Jag lovar att någon tryckt på snabbspolning nu igen. Tiden bara rinner iväg och jag hinner verkligen inte med. Det var ju nyss början av juni och hela sommaren låg framför oss. Nu är det strax juli och det känns i stort sett som att jag bara blinkat. 

Maj slog om till juni och skolavslutningen låg framför oss. Den passerade förbi precis som midsommar. Det var långt kvar till semestern men nu är det nästan bara en vecka kvar. Vilya tjatar om att hon inte vill gå till förskolan utan bara vara hemma. (Jag tror att en del av hennes kompisar är lediga.) Det är varmt och skyfall om vart annat just nu efter en lång period av enbart sol och torka. Det behövs verkligen regn men kanske inte riktigt i den stora mängden på den korta tiden. 

Något både jag och Vilya tycker är kul är att våra växter ute verkar trivas och växa så det knakar. Ja, allt utom Vilyas popcorngräs och fåglarna tydligen fick för sig att vi odlat som godis till dom.


När första små skotten kom var hon så glad och exalterad. Spännande att det hon sådde växte upp efter att hon kollat krukan varje dag, flera gånger om dagen.


Snacka om att hon var sur på fåglarna när alla små skott var uppdragna och var enda popcornkärna uppgrävd och uppäten. 


Hon fick en egen tomatplanta av sin småkusin Lias (och Cajsa) och den var toppen som plåster på såren. Det har kommit några som gröna tomater på den så hon bevakar den noga.  

Jag köpten en ugglesiluett som ska skämma bort fåglarna så jag hoppas att den funkar för hennes skull. Har även skaffat ett litet nät att sätta över krukan och sått nytt popcorn gräs så vi håller tummarna att det börjar växa igen och får vara ifred. Vilya har också ritat en egen fågelskrämma.




Nu har jag bara nedräkning kvar till semestern och jag ser verkligen fram emot den. Får se vad vi hittar på. Badar och äter glass och godis varje dag om Vilya får bestämma. Ja, och tittar på Paw Patrol förstås.

Over and out!



Kommentera inlägget här :