Regnkläder

Först, tack för alla tips jag fick för vart man kunde köpa regnkläder i större storlekar. Jag vet inte hur jaginte lyckades hitta något innan. Ett par av det jag fick tips om hade jag hittat innan men långt ifrån alla.

Gjorde i alla fall en beställning på ett par regnbyxor och en ny regnjacka. Alltid lika spännande att se när man får hem det om måtten som angetts på hemsidan stämmer med verkligheten. Tyvärr både en och tre gånger jag fått skicka tillbaka saker för att det inte alls stämt överens.

Den här gången verkar det i alla fall som att måtten vart rätt. Toppen! Första gången på jag vet inte hur många år som jag har ett par ordentliga regnbyxor och en bra regnjacka som inte bara är en galonkappa. Problemet med kappor är att man blir blöt på benen i alla fall och galon är visserligen vattentätt men det andas inte så man blir ju blöt innifrån och ut då. Aja, dagen i-landproblem löst nu i alla fall för jag har fått tag på ordentliga regnkläder.

Köpte från Engelson och jag får erkänna att jag är riktigt nöjd. Helt ok priser och bra kvallitet på de sakerna jag köpte. Även snabb leverans. Nu kan det få regna bäst det vill för jag kan gå ut i alla fall.

Over and out

Kommentera inlägget här :