Sysselsätta sig

Jag har märkt många gånger att jag lätt får myror i kroppen av att bara sitta stilla och till exempel titta på en film. Därför är det tur för mig att jag tycker om olika typer av handarbete. Jag virkar gärna, syr eller broderar. För tillfället så har sysselsättningen fallit på det sista.


Så vad är det då jag råkar brodera på för tillfället? Det skulle vara en huvudduk att använda ihop med mina vikingakläder. Tanken var att lägga dit en enklare bord eller något sånt. Inte för att det var historiskt korrekt eller så utan mest bara för att jag råkar tycka att det är fint. Jag kan ju lugnt konstatera att det inte riktigt blev något enkelt längs kanten bara. 

Som så ofta när jag börjar pilla med någonting sånt här så blir det lätt lite av en snöbollseffekt. Jag ändrade mig från en bård till att jag skulle ha något enkelt i hörnen. Det utvecklades till två hammare och två varghuvuden. Sen av bara farten blev det även ett mönster på mitten. Vi får väll se om det stannar här eller om jag bygger vidare på det. Jag behöver nog hitta nästa projekt istället för det är snart mer broderi än tyg.

Over and out!

Kommentera inlägget här :