Julgranen

Då var det äntligen dax att sätta upp julgranen och klä den. Ja, sätta upp den. Vi har en plastgran och jag älskar den. Nej, den luktar inte som en riktig gran och den har inte riktigt samma charm som en riktig men man kan inte få allt. 

Nu har vi en gran som alltid är perfekt formad och verkligen ser ut som julgranarna jag ser i mitt huvud när jag tänker på en julgran. Den barrar inte heller och jag behöver inte försöka komma ihåg att vattna den. Jag vet att den kommer vara lika fin hela julen fram till tjugondag knut. Plus att jag sen några år tillbaka har en gran med inbyggd belysning. Det betyder belysning fint fördelad i hela granen och jag behöver inte fara omkring och försöka få i ljusslingor på ett bra sätt. Jag fick aldrig till det riktigt bra innan.


Nu är den klädd och klar och jag är rktigt nöjd. Jag kommer förmodligen gå och peta och flytta lite på dekorationerna i ett par dagar till för jag hittar alltid någon "kula" som inte riktigt hittat sin optimala plats ännu och jag blir aldrig 100% nöjd med glittret från början. 

Nu är det i alla fall ännu mer julstämning här hemma och jag älskar det. Jag tror att Vilya också är ganska nöjd då hon fick ha sin egen lilla gran inne på sitt rum och hon fick klä den helt själv. Tror att hon precis som jag har svårt att hitta rätt plats för kulorna för hennes lilla gran har nog blivit klädd både en och tre gånger på bara ett par timmar. Vi får se hur många gånger hon hinner med innan julafton.


När klär ni julgranen? Första adevnt? Kvällen innan julafton eller någonstans där emellan eller ni kanske inte har någon gran? Oavsett vad hoppas jag att ni alla har haft en fin fjärde avdent.

Over and out!


Kommentera inlägget här :