Nu tändas...

Då var den äntligen igång, min favorittid på året. För mig pågår julen från första advent till tjugondag knut. Idag har vi vart på stan och tittat på den stora julgranen på torget. Vilya var mäkta imponerad över en så stor julgran. Hela ansiktet lyste upp när hon såg den. 


Jag har alltid tyckt att julen är magisk men nu är den helt klart extra magisk när Vilya är så glad över allt som har med julen att göra. 

Här hemma har vi spenderat de senaste dagarna med att pynta hela lägenheten och det har varit riktigt roligt. Dels för att se hur exalterad Vilya blir och dels för att det är en ny lägenhet att pynta. Det har vart roligt att hitta nya ställen för alla julsakerna. Det har även blivit en del nytt.


Jag skaffade nya adventsstjärnor till fönstren. Det är någonting jag inte haft på flera år. Har även hängt upp ljusslinga utomhus. Att ha en uteplats att pynta är något helt nytt för mig. 


Jag måste erkänna att jag är väldigt nöjd med hur allt blev här hemma. Nu har vi det riktigt juligt och mysigt och en och en halv månad på mig att njuta av allt det här. Jag ser fram emot varenda minut. Julen är helt magisk enligt mig och jag kommer göra allt jag kan gör att Vilya ska få känna samma sak. Jag vill ge henne minnen av mysiga jular att se tillbaka på när hon blir stor. Jag hoppas att hon får samma kärlek till julen som jag har. Även om det betyder att man samlar på sig både en och tre kartonger med julsaker som alltid av någon anledning är för små när man ska plocka ihop allting.









Vilya har fått en adventsljusstake som hon älskar och måste visa sina Paw Patrol-valpar flera gånger om dagen. På tal om dom så ser hon till att dom får fira jul varje dag dom också.



Hoppas att ni alla haft en mysig första advent och början på julen för det har vi haft.

Over and out!

Kommentera inlägget här :