Höst 🍁

Nu har hösten verkligen kommit med besked. Vissa delar av hösten Ă€lskar jag och andra tycker jag minder om. 

De positiva sakerna som jag Àlskar med hösten Àr alla vackra höstlöv. Hela naturen sprakar av vackra fÀrger och soliga dagar Àr det som att trÀden ocksÄ lyser. Att det blir kallare och att man fÄr plocka fram mysiga tröjor och mössor igen Àr ocksÄ ett plus.




NÄgot annat jag Àlskar Àr kastanjer. BÄde sÄnna man kan samla sjÀlv ute (och rÄka fÄ i huvudet om man har otur) och sÄnna man köper i affÀren och kan Àta. Det var en gammal kollega till mig som pratade sÄ mycket om hur gott det var med kastanjer som gjorde mig nyfiken och sedan dess har jag vart sÄld. Har ni möjlighet att testa rostade kastanjer (Àkta kastanjer och inte hÀstkastanjer som vÀxer hÀr i sverige, dom Àr giftiga) sÄ gör det. Mums!

NĂ„got annat jag faktiskt gillar Ă€r att fĂ„ plocka fram mina höstiga ljuslyktor hĂ€r hemma och dekorera med höstlöv och pumpor. 



SĂ„ dĂ„ till nĂ„got jag inte tycker om med hösten. Jag tycker inte om regnandet. Just nu mindre Ă€n vanligt. Jag brukar sĂ€ga att det inte finns nĂ„gra dĂ„liga klĂ€der utan bara dĂ„liga vĂ€der och det tror jag fortfarande pĂ„. Det Ă€r dock inte roligt att gĂ„ ut i regnet med en liten baby och en vagn innan man har ett ordentligt regnskydd. Vilya bestĂ€mde sig ju för att hon hade fĂ„tt nog av liggvagnen och var stor nog att Ă„ka sittvagn. Det betydde ocksĂ„ att jag var tvungen att köpa ett nytt regnskydd till vagnen och det har inte kommit Ă€nnu. DĂ„ vill i alla fall inte jag gĂ„ ut om det inte Ă€r absolut nödvĂ€ndigt. Förhoppningsvis kommer det snart sĂ„ att vi kommer ut och fĂ„r frisk höstluft Ă€ven om vĂ€sret inte Ă€r pĂ„ vĂ„r sida. 
Tills dess stannar jag inne och tittar pÄ film tillsammans med en stor mugg te och en gosig bebis istÀllet.

Vad tycker ni om med hösten?

Over and out!

Kommentera inlÀgget hÀr :