Vintertid

Då var det vimtertid igen. Ja, jag vet att det heter normaltid när vi pratar om klockan och även om vi nu har dragit tillbaka den igen så är det inte det jag syftar på. Nej, jag menar att vi nu äntligen packat ihop våra utemöbler. 


Jag har tänkt göra det i minst en månad nu men när jag kommit på det har det antingen vart för sent på kvällen eller så har bordet och stolarna varit blöta. Mindre bra att packa in blöta utemöbler.

Idag kom jag i alla fall ihåg det och kollade om allt var torrt. Det var det så Kim ställde ihop allt under taket (grannen ovanförs balkong) och vibtäckte över det med ett för ändamålet inköpt skydd. Allt fick gott och väl plats så det det gick jättesmidigt.

Jag tog även ner slingan med ljusglober. Den är gjord för att vara ute men då det tyvärr till och från blir en aning kondens i plastgloberna och gissningen är att om det blir minusgrader kommer dom att spricka. Nu är den i alla fall nedplockad och undanstoppad till nästa sommar.

Så nu är allt städat, iordningställt och undanplockat inte vintern och väntar på nästa sommar. Allt lagom i tid för att julpyntet snart ska upp. Nu får vi vänta och se om vi får några minusgrader i år då.

Over and out!

Kommentera inlägget här :