Dagarna går...

Jag som alltid har nedräkning inför julen, till midsommar, skolavslutningen, första advent, påsk, födelsedagar och resor har självklart också nedräkning inför vår stundande flytt. När jag började den så hade vi inget satt datum ännu utan bara ungefär i månadsskiftet juli/augusti. Under de senaste veckorna här har flera bitar kring flytten fallit på plats och datum för flytt har blivit bestämt. Det kändes som att iom det så blev allting mer verkligt.

Så nu har jag en nedräkning också för flytten på min telefon och nu har den precis passerat 70-dagars strecket. Det är snart bara två månader kvar. 


Det är både spännande och läskigt. Det ger mig ett datum att fokusera och planera kring men också en aning stress. Det är fortfarande en hel del kvar att fixa med och lösa innan dess och det gör mig en aning nervös.

Den största pusselbiten som fortfarande ska falla på plats är självklart försäljningen av lägenheten. Jag har en mäklare som jobbar med det och bilderna är ju redan tagna.

Vill du kolla annonsen klicka här

Den ligger uppe på Svensk fastighetsförmedlings hemsida och den ska väll ut på hemnet snart också. Jag tror att datum för visningar ska sättas här i veckan. Jag hoppas det går att plannera in inte allt för långt fram i tiden för det är först efter vi haft visning som det stora jobbet med att packa ner allt kan börja. Att visa en lägenhet fylld med flyttkartonger tror jag är ett mindre bra koncept men vem vet.

Hur kunde dom här månaderna bara försvinna? Jag tyckte att det nyss var drygt ett halvår kvar och nu är vi snart nere på två månader bara. Mycket som ska hinnas med innan dess också. Både sånt som har med flytten att göra och annat. Det här lär bli några hektiska månader men jag ser fram emot dem.

Over and out!




Kommentera inlägget här :