Nya utmaningar

Då har jag gjort det där som känns både skrämmande och spännande på samma gång. Jag har lämnat in papper för att säga upp mig.


Sen augusti 2010 har jag jobbat på skolan och det känns jättekonstigt att tänka att nästa läsår kommer börja i augusti som vanligt och då är jag inte där. Den tanken känns extra konstig i och med att vardagen just nu flyter på som vanligt och ingenting är direkt annorlunda.

Det känns läskigt att ge sig ut i det okända men det kanske är på tiden oavsett? Jag började det här jobbet direkt efter lärarhögskolan så någon annan arbetsplats har jag egentligen inte haft. Visst har jag haft sommarjobb och så men det är inte riktigt samma sak som att ha samma arbetsplats att gå till varje dag i flera års tid.

Jag måste i alla fall trivts väldigt bra för de här åren har gått väldigt fort. Det har inte vart svårt att få tiden att gå oavsett jobbiga och tunga perioder till och från. Jag kommer sakna mina kollegor. Det har aldrig passerat en dag på jobbet utan att någon av dem gjort dagen bättre och roligare.

Att pendla mellan Stockholm och Karlshamn är ju dock inte riktigt ett allternativ så att sluta är oundvikligt. Läskigt, nervöst och spännande absolut. Det blir kul att se vad som ligger framför mig nu. Jag har en del idéer och så men inget skrivet i sten så vi får se vad som händer. En sak i taget helt enkelt. Det här var steg ett av många skulle jag tro. Nu blir det spännande att se vart det leder.

Over and out!


Kommentera inlägget här :