Fotografering

Idag har vi haft en fotograf här som tagit bilder av lägenheten. Enkelt tyckte jag från början. Storstädat är det ju redan och allt är ju redan undanplockat. Bara lite småsaker att ställa undan. Jo, tjena. Trodde jag!

Jag höll på i två och en halv timme och röjde undan saker. (Vart kommer alla småprylar ifrån?) Alla personliga detaljer behövde röjas undan och ta bort så mycket småplock som möjligt. Inte det roligaste att göra  men det blev nog bra bilder till slut i alla fall.

Vi kan ju lugnt konstatera att klädkammaren inte blev fotograferad. Där inne var det utfärdat lavinfara.


Det ser rätt fullt ut på bilden och då är det ändå inte allt jag tryckte in där. Det var fullt ända ut till dörren. Som tur är ska en del av dessa saker slängas och skänkas bort så förhoppningsvis kan jag få plats med saker där inne även när det är dax för visning framöver.

Det tog även en och en halv timme att ta fram sakerna igen och det även med Vilyas hjälp. Hon var jättesnäll och hjälpte mig att ställa tillbaka skorna på skohyllan i hallen igen. Hon var utöver en superduktig hjälpreda en riktig stjärna i förmiddags då hon hade sitt första besök hos tandläkaren. Det klarade hon av utan några som helst problem. Alla tänder som skulle kommit har gjort det och hon fick beröm för att det var rent och fint borstat. Vi hade väll inte väntat oss något annat heller egentligen. 

Over and out!

Kommentera inlägget här :