Tomt

Då var det borta! Ja, allt skräp och sånt jag rensat ut och rensat bort. Jag började ju med att gå igenom mitt skrivbord med skåp och packa ner det i flyttkartonger. Sen började jag med klädkammaren efter att min mäklare hört av sig och gjort mig en aning stressad. Det gjorde dock att jag fick ett annat fokus och verkligen tog tag i rensandet. Jag trodde aldrig att det skulle ta slut men jag blev faktiskt klar.

När jag sen hade gått igenom klädkammaren blev det bara resten av lägenheten också av bara farten. Plockade till och med in de gamla krukorna från balkongen för att äntligen ta tag i att slänga dom. Nu är allt utom köksskåpen en porslin och badrummet genomgånget och rensat. 

Mitt upp i allt det här åkte jag på en ordentlig förkylning självklart. Det var smått frustrerande att inte ha orken att fortsätta. Jag hade inte ens ork att bli rastlös som jag brukar bli när jag är hemma sjuk. Allt jag ville var ju bara att ta tag i de där sista små skrymslena och verkligen bli klar.

Tro det eller ej men jag lyckades ta mig till slutet på även den här tunneln. I helgen fick vi hjälp av M och Manne att köra iväg allt till återvinningscentralen. Det var så skönt att äntligen bli av med allt jag hade rensat bort och lagt på hög i ett par veckor. Utrymmet runt köksbordet var helt belamrat och det gick inte att sitta där. Nu är det tomt, bordet rensat och städat och det känns fantastiskt.


Då var det dax att ta tag i allt det där småfixandet som ska göras innan lägenheten ska fotograferas. När det ska göras har jag ingen aning om men det kommer när det kommer. Inte mycket som ska göras innan dess egentligen förutom att plocka bort småprylar som jag är rätt duktig att samla på mig. Ska skaffa en bunt med flyttkartonger så att jag har några här hemma som jag kan börja plocka ner sånna där överflödiga prydnadssaker. Sånt som vi inte behöver ha framme egentligen och kan leva utan fram tills dess att vi flyttat och kan packa upp allt i vårt nya hem. Själva packandet inför själva flytten sen får vänta ett par månader.

Så nu är det organiserat och rensat och fixat här hemma. Vad blir då nästa steg att fokusera på? Förutom allt sånt som vår mäklare har hand om som fotografering och allt det där så ligger vårt fokus just nu på att hitta vårt nya boende. Jag erkänner att det är den punkten som ger mig störst stresspåslag. Vi håller tummarna för att det dyker upp ett radhus som vi kan hyra. Det är vad vi verkligen hoppas på just nu. Annars självklart lägenhet. Ni får gärna hålla en tumme eller två för oss att det där radhuset dyker upp. Får vi pusselbiten med boendet att falla på plats så blir det dominoeffekt på allt som ska fixas och göras och bitarna faller på plats en efter en och jag slipper ha den här konstanta stressen i bakhuvudet.

Nu är vi i alla fall klara med en stor del av det som ska fixas för att lägenheten ska kunna läggas upp för försäljning.

Over and out!

Kommentera inlägget här :