Så många skor...

Hur många par skor behöver man egentligen? Uppenbarligen så tror jag att jag är en tusenfoting för antalet skor jag har är några fler än vad jag behöver. Jag insåg hur många par skor vi verkligen har här hemma idag när jag tömde vår skohylla och la ut alla på golvet i vardagsrummet. 


Vi gick igenom alla skorna och behöll bara dom som var hela, passade och var bekväma. Jag hade till exempel fyra par högklackade skor som inte är sköna att gå i över huvudtaget. Gissa hur pass välanvända dom är? Vi säger såhär, deras bästa gren är dammsamlande. 

Vi kom fram till att knappt hälften är trasiga eller för obekväma för att vilja använda så dom blev nedpackade för återvinningscentralen. Resten är nerpackade i IKEApåse och inväntar en flyttkartong. Jag har ju en har ju en hel del skor kan jag ju lugnt kobstatera och så länge mina skor jag har nu inte går sönder och jag behöver ersätta dom så tror jag att ett köpstopp på just skor är ganska bra. Jag vet att jag kommer behöva köpa nya gympadojor till och från för att nämna ett par jag regelbu det sliter ut. Annars håller mina skor rätt många år faktiskt.

Så hur många par skor behöver man om man ska ha flera olika? Hur många par skor äger man egentligen om man ska vara ärlig och hur många använder man faktiskt?

Over and out!

Kommentera inlägget här :