Snart kalas

Då var det snart dax för Vilya att fylla år. På lördag blir hon tre år. Vart tar tiden vägen egentligen? Självklart ska vi fira henne och hon har själv fått önska vad hon vill ha. En gul tårta med gröna ljus är beställd och det ska jag självklart ordna till henne. 

En annan sak hon bett om är hundkex. Ja, hon är för tillfället helt insnöad på Paw Patrol och valparna i serien får alltid hundkex när dom löst olika uppdrag. Nu har Vilya fått en fixidée att hon ska ha sånna kakor. Nu har hon ingen koll på att det är någon skillnad mellan kexen valparna äter och kakor vi människor äter så hon vill helt enkelt ha kakor i form av hundben. Sjävklart ska vi se till att fixa det åt henne. 

Vilya och jag fixade degen i förmiddags och sen bakade jag ut kakorna nu ikväll. Det blev många små hundben och Vilya var väldigt exalterad över att få smaka en innan hon gick och la sig. 




När alla fått svalna ordentligt så ska dom också dekoreras med kristyr i olika färger. Jag vet inte riktigt när det ska hinnas med men innan lördag ska det vara klart i alla fall. Det kommer bli toppen.

Jag kommer fram till samma sak varje gång jag bakar. Det är lugnande och jag tycker verkligen om det. Jag gör det bara allt för sällan numera. Visst blir det en del kladdkakor och muffins bakade då Vilya älskar att baka hon med. Hon tappar dock intresset så fort allt är uppmätt och blandat. Då är ju den roligaste biten gjord enligt henne. Att ha tålamodet att stå och göra kaka efter kaka för att sen grädda dom tar lite för lång tid för hennes smak.

Nu börjar i alla fall förberedelserna för att fira vårt lilla busfrö och hon ser absolut fram emot att fylla år, äta tårta och få öppna presenter.

Over and out!

Kommentera inlägget här :