Vår

Det går verkligen mot vår med stormsteg nu. Jag, har inget emot vintern i sig egentligen men varje vår känns det så skönt att börja se livet återvända till naturen och verkligen uppleva att kvällarna blir längre och ljusare. (Med det sistnämnda är jag enormt glad för vår uppsättning av dubbla mörkläggande gardiner i sovrummet får jag nog erkänna.)

Vårvärmen kom på en liten snabbvisit här förra veckan men nu har temperaturen krupit nedåt lite igen. En del är pesimistiska och säger att nu vänder det och blir vinter igen men jag tvivlar på att dom skulle ha rätt. Har folk i vårt avlånga land helt glömt bort uttrycket aprilväder vart enda år numera? Temperaturen går upp och ner under våren. Det hör till! 

Själv fortsätter jag att leta små vårtecken överallt och jag hittar nya varje dag. Jag blir lika glad varje gång. Det mest ultimata vårteknet såhär i nutid får jag nog vänta ett tag till på. Att gruset på gångvägarna sopas upp/bort. När det väl inträffar vet i alla fall jag att nu är det absolut vår.



Jag ser fram emot att få fylla kameran (mobilen om jag ska vara ärilg här) med bilder på alla små vårtecken jag hittar. Vi får väll se om det även blir någon bild av en sopad gångväg när det väl inträffar också eller om jag hoppar över just det vårtecknet när det gäller dokumentation.

Over and out!

Kommentera inlägget här :