Mjukt paket

I början av veckan fick jag hem ett till paket från Korps.se. Nu har jag nytt tyg att ta mig an och sy saker av. Den här gången är planen minst två par linnebyxor till Kim.

 

Jag sydde ett par byxor till honom inför Medeltidsveckan på Gotland 2018. Dom byxorna är väl använda även efter medeltidsveckan om vi säger så och jag tyckte nog att det var dags att sy ett nytt par. Då kan jag ju lika gärna sy två par på en gång. Alltid trevligt att kunna byta lite ibland. Sen kommer dom här även bli sydda för hand då jag fastnat i just att sy för hand den sista tiden. Det är som meditation och så avslappnande. Trodde aldrig att jag skulle gilla det så mycket. Sydde en mantel för hand för måbga år sedan och sa då att jag aldrig skulle sy ett helt plagg för hand igen. Snacka om att man aldrig ska säga aldrig.

Något annat som fanns i paketet var också kartor med tygprover. Det kan vara bra att kolla på tygerna och se färg och tjocklek innan man beställer till nästa projekt.

Vi får se vad som sys härnäst.
 
Over and out!

 

Kommentarer :

#1: M

Trevligt, då kan vi se om vi hittar ett bra gult tyg för att sy en kolt till Vilyas Leksandsdräkt....

skriven

Kommentera inlägget här :