Sjuk?

Idag gick det bra för Vilya på förskolan. Hon åt lunch och somnade utan större protest vid vilan. Sen fick jag ett sms om att jag skulle hämta henne när hon vaknade för hon var ledsen och snorig. Bara att gå dit och hämta henne.

Hennes pedagoger sa att hon var lite snorig och i vanliga fall så var det inget dom skulle reagerat nämnvärt på men med rådande situation så är deras direktiv att skicka hem barn redan med milda symptom på förkylning. Inget konstigt med det. Samma direktiv som finns i hela samhället just nu.

Min fundering just nu är om jag kan gå dit med henne imorgon då hon blev hemskickad idag? Hon har nämligen inte vart snorig överhuvudtaget här hemma under eftermiddagen/kvällen. Det närmaste var en liten torkad snårkråka på insidan av ena näsborren men sånna har hon haft dagligen sen hon föddes så inget konstigt där. Henne näs har inte runnit överhuvudtaget och hon är inte täppt heller. (Har nappen i munnen och andas helt obehindrat och tyst genom näsan.) Hon har ingen feber och hon hostar inte.

Självklart får hon vara hemma om något skulle ändras till imorgon men som det är nu så finns det liksom inga symptom att hålla henne hemma för. Vi får väll se vad som händer imorgon när det är dags att gå till förskolan. Som det är just nu har jag en liten busunge här hemma som kör rally med sin lilla shoppingvagn.

Hur hade ni gjort?

Over and out!

Kommentarer :

#1: Anonym

Jag skulle gå dit imorgon om alla symptom är borta. Då är hon inte sjuk utan näsan rann av annan orsak idag. Puss M

Svar: Ja, får se vad som händer här under natten.
Tigerbumbi

skriven

Kommentera inlägget här :