Höst

Nu har hösten verkligen kommit igång känns det som. Vi fick några veckor med fint väder som start på höstterminen men det ser ut som att dom är förbi nu. Att vakna till regn är inte så kul även om det verkat spricka upp till eftermiddagarna. Regn är väll inte riktigt mitt favoritväder om vi säger så. Jag har väll inställningen att det inte finns något dåligt väder utan bara dåliga kläder fast det betyder ju inte att jag behöver tycka om alla sorters väder. Regn är ett sådant väder som jag inte tycker om. Regnkläder och stövlar i all ära men man blir blöt oavsett hur man gör.

Vilya däremot verkar inte ha något att invända mot regn. Hon gick så glatt iväg till förskolan idag iförd överdragsbyxor och regnjacka. Bästa uppfinningen är nog också vattentäta gympadojor för det gör att hon glatt kan plaska på i vattenpölarna utan att behöva ha stövlar som gör det svårare att gå. Vattenpölar är ett väldigt bra påhitt tycker hon. Så även ekollon. Jag tror att vi flyttat och bytt platts på vart enda ekollon mellan vår port och förskolan när vi går dit och hem.



Regnet gör verkligen inte mycket för mitt humör. Visst är jag i grunden en obotlig optimist men en blygrå himmel och ett konstant duggregnande får till och med mitt humör att gå på sparlåga. Regniga dagar vill jag helst av allt bara sitta hemma i soffhörnet med en mysig filt, en kopp te och en bra bok. Tyvärr får man inte alltid det man önskar. Tror det är ganska bra iofs för då hinner man längta lite mellan gångerna det inträffar att man faktiskt får det man önskar.

Oavsett att hösten verkar ha gjort sitt intågande så håller jag tummarna för att vi inte regnar bort helt och att vi kan få ha någorlunda vettiga temperaturer under dagarna. Allt över 10 plusgrader tycker jag är godkänt. Då går det att klä på sig så att man inte fryser eller regnar bort. Jag har i alla fall kommit fram till att ett par nya skor som håller fötterna torra och varma ska införskaffas.

Over and out!


Kommentera inlägget här :