Friskförklarad

För ganska exakt ett och ett halvt år sedan fick jag min blodpropp i benet som sen gick upp i lungorna. Efter det har jag ätit blodförtunnande och gått på en hel del olika kontroller och undersökningar. Det kändes skönt att jag fick en läkare som verkligen kollade allt innan hon släppte mig. 

Hon ringde mig här om dagen och talade om att alla tester och undersökningar ser jättebra ut och att nu kan jag sluta äta blodförtunnande och jag är helt enkelt frisk igen.

Ja, så gott som i alla fall. Jag har fått en hosta som suttit i sen jag fick proppen men hon kunde inte hitta någonting i lungorna rellaterat till proppen som kan påverka. Därför är jag nu överskriven till vårdcentralen för en astmautredning. Så proppen är nu avskriven men undersökningarna fortsätter. Det känns i alla fall väldigt bra för astma känns inte riktigt lika livhotande som proppar i lungorna gör även om det skulle kunna bli jobbigt i sig fast inte riktigt på samma sätt.


Nu är i alla fall kapittlet avslutat och jag kan gå vidare.

Over and out!

Kommentera inlägget här :