Söndagsnöje

Nu när man ska hålla sig hemma så mycket som möjligt så blir jag självklart rastlös. Säg att jag inte ska gå hemifrån och jag får myror i hela kroppen. Om någon däremot säger att jag borde hitta på något och komma ut hemifrån så vill jag bara stanna hemma och bygga bo i soffan. Motsägelsefullt, jag vet!

Idag hade jag i alla fall myror i kroppen och jag ville hitta på någonting att göra. När jag inte vet vad jag ska hitta på så brukar det alltid sluta i att jag baka och fyller på kakburkarna här hemma. Så även den här gången. 

Det blev kakor med glassyr på. Har velat testa att spritsa på kakor ett tag nu. Visst, jag har spritsat glassyr på pepparkakor men aldrig på det här sättet. Jag kan inte påstå att det blev perfekt men det var kul och jag har planer på att göra om det igen.


Jag gjorde även ett par kakor som jag gjorde till jul också. Ett nytt recept jag hittade och ville testa när det bara var tre indredienser. Förra gången blev dom goda men den här gången blev dom supergoda. Bestämde mig även för att doppa dom i choklad och då såg dom ut som ekollon. Så nu har jag döpt dom till ekollonkakor här hemma. 


Det är tur att jag har min födelsedag att fira så att jag har en anledning att skylla på för att baka alla dom här kakorna. Får se om det blir något firande bara med det här viruset i omlopp som ställer till det på både det ena och det andra sättet. Jag håller tummarna för att jag får fira i alla fall.

Over and out!

Kommentera inlägget här :