Det närmar sig.

Nu är 30-dagars strecket passerat i nedräkningen inför äventyret som jag och Vilya ska ge oss ut på. (Ja, M ska ju med också förståss.) Det känns overkligt för jag tyckte att det var nyligen jag konstaterade att det var 100 dagar kvar. Då tyckte jag att det var evigheter kvar. 100 dagar är ju drygt tre månader. Nu var vi då nere på och passerat 30 dagar kvar. På lördag är det precis 4 veckor kvar tills vi står ute på Arlanda och äventyret skall börja.

Jag har fått frågan att par gånger redan nu, ifall jag börjat få resfeber? Jepp! Det har jag verkligen. Bland annat för att jag ogillar att flyga. (Ja, jag vet allt det här med statestik och sånt men det hjälper inte.) Jag älskar att resa och se världen men jag ogillar att flyga. Det är något obehagligt med att vara så högt upp i luften och inte ha den minsta kontroll över vad som händer. Speciellt inte nu när jag också har Vilya med mig. Jag vill ju absolut inte att det ska hända henne någonting.

Hur hanterar jag då det här med resfeber? Jag fokuserar på att jag tycker det ska bli superkul att åka iväg och dom bitar jag faktiskt har kontroll över. Till exempel packning och den typen av planering.



Jag har hittills haft mina packlistor i huvudet men idag tog jag tag i saken och skrev ner det på papper istället. Jag kom fram till att jag har fyra olika listor för packning. Först är det handbagage och det som ska checkas in. Sen är båda dessa listor delade på två, en för mig och en för Vilya. Även om allt ska ner i samma väskor så är det olika saker vi behöver och inte får glömma så det blir helt enkelt olika listor. Drt kanske är överdrivet att börja fila på allt det här redan nu men som jag ser det så har jag gott om tid att ändra, ta bort, lägga till och fixa med allt om jag börjar redan nu. Plus att sannorlikheten för att jag glömmer något viktigt minskar för varje gång jag skriver upp det på en lista. Vi får se hur många versioner av packlistor jag hinner göra innan det faktiskt är dax att pricka av allt och lägga ner det i väskorna?

Brukar ni få resfeber när ni ska ut och resa och vad gör ni då för att hantera det?

Over and out!

Kommentera inlägget här :