Packat och klart

Jag önskar att jag kunde säga att allt är packat och klart inför vår resa. Så är ju inte fallet då som ni säkert kunna räkna ut. 


Planen var att jag skulle bli klar med pakningen idag. Imorgon sover jag och Vilya hos M för det blir en tidig start för oss på lördag. Det blev ju inte riktigt som jag hade tänkt. Speciellt inte när jag hade tänkt packa medan Vilya sov middag men hon bestämde sig för att hon skulle sova större delen av sin middagslur på mig. Jag hann i alla fall käka lite lunch medan hon sov i sin säng.

Jag har i alla fall packat merparten av det vi ska ha med oss och resten är framplockat på köksbordet så att jag inte ska glömma något.
Jag var rädd att vår väska skulle bli för tung. Jag tror att jag höll andan när jag vägde väskan. Jag har nämligen min ena resväska i en annan resväska. Känns lite knasigt kanske men vi behöver verkligen inte två väskor på vägen dit men nu har vi två väskor till hemresan så att vi vet att vi har plats för att handla saker. Jag hade inte behövt vara orolig för vikten för jag har 3kg till godo. 

Imorgon ska jag packa ner det sista och fixa klart med handbagaget. Det känns som att jag har glömt någonting viktigt att packa ner men jag kan inte komma på vad det skulle vara för allt det där viktiga jag inte får glömma som pass och liknande har jag redan packat ner. Tror att det förmodligen beror på att jag är rädd för att glömma någonting och inte för att jag verkligen har glömt någonting.

Snart ger vi oss iväg på vårt äventyr.

Over and out! 

Kommentera inlägget här :