10 dagar kvar


Vart tar dagarna vägen? Helt ärligt, jag var inställd på att hela februari skulle gå i slowmotion och att det bara skulle kännas segare och segare ju närmare avresan vi kom. Det brukar vara så när jag ser fram emot någonting men den här gången har dagarna bara försvunnit och jag har ingen aning om hur det har gått till. Jag har en misstanke om att Vilya hjälper till rätt mycket med att få dagarna att gå.

Så idag är det alltså 10 dagar kvar och det känns verkligen som att jag har kommit in på målrakan med alla förberedelser inför resan. Det här kommer absolut vara den resa där jag är mest förberedd någonsin. Jag har säkert skrivit 17 olika packlistor sen nyår. Eller ja, jag har haft dom i skallen i alla fall. Jag har nog bara skrivit ner två eller fem eller något sånt. 

Jag skäms nästan för att säga det här men jag har till och med provpackat, två gånger till och med. Bara handbagageväskan dock. Mest för att jag har försökt lista ut exakt vad jag behöver få ner i handbagaget och det mest effektiva sättet att packa ryggsäcken vi ska ha som handbagage. I vanliga fallet så brukar jag packa handbagaget samma dag som jag ska åka. Allt i sista minuten. Vad jag ska ha i den stora resväskan brukar jag bestämma kvällen innan jag åker någonstans men jag har ett rellativt bra hum om vad som ska ner i den redan nu också. Vi får se om jag lyckas med min plan att inte packa förmycket. Det är jag expert på. Jag packar massor och sen använder jag knappt hälften av alla kläder och det tänkte jag försöka undvika den här gången. Jag ska bara packa det jag verkligen vet att jag behöver ta med mig.

10 dagar kvar till vårt äventyr till New York. Nu börjar verkligen nedräkningen och min resfeber har absolut gått in i en mer intensiv fas.

Over and out!

Kommentera inlägget här :