Guldkant

Det finns ju ett talesätt om att pengar inte kan köpa lycka. Det kan jag nog hålla med om i det stora hela men dom kan köpa saker som förgyller tillvaron och sätter guldkant på saker som i övrigt är ganska trista. I mitt fall handlar det om te och då för att vara exakt te från favoritbutiken Kränku i Visby.

Jag fick hem min beställning som jag gjorde därifrån nu i dagarna. Jag hade hoppats på att få den innan påsken men så blev det inte. Det viktigaste var ju att den kom över huvudtaget.


Även om jag vet exakt vad som finns i kartongen är det alltid lika kul att få öppna den. Speciellt när man möttes av det här fina vykortet högst upp.


Så vad gömde sig då i kartongen? Först mina tre absoluta favoriter Munkte, Medeltidsblandning och Kalkstensdrömmar. Sen hade jag även beställt några andra sorter också. Det var Austasjöen, Gotländskt äppelkakste, Andra kåppen och så Kränkus påskte. Jag har testat alla förut förutom påsktet. Jag älskar deras julteer så jag tänkte att jag skulle prova påsktet också. Jag hoppas att det också är gott.

Nu har jag te för någon månad framåt igen. Eller, kanske tre till och med. Teet jag beställde till i december tog ju slut här i början av april så vi får väll se. Nu kan jag dricka mina favoritteer igen i alla fall.

Over and out!
Taggar: #kreanku, #kränku, #te, #tea, #tefrånkränku;

Kommentera inlägget här :