Virkat

Jag gjorde ju en felbeställning på garn här i somras och bestämde mig för att vända det till något positivt. Jag får erkänna att det blev absolut bättre än jag hade väntat mig. Resultatet blev en stor mysig filt för Vilya att kunna gosa in sig i nu när det blir höst. Ja, många höstar framöver för filten blev nog dubbelt så stor som jag hade tänkt från början. I stort sett lagom till mig själv. 



Jag blev i alla fall väldigt nöjd med den och den här filten är det största jag någonsin har virkat. Jag har fortfarande garn över så jag får se om det blir en till stor filt eller någonting annat. Kim syster Mathilda sa något om att hon ville ha en sån här stor filt också så det kanske får bli nästa projekt.

Något annat jag är väldigt nöjd med är ett par små tossor som jag virkat till Vilya. Det är det första jag virkat där jag följt ett mönster istället för en youtubevideo eller bara klurat ut hur efter en bild. Jag är grymt nöjd över att jag kunde läsa mönstret/beskrivningen och få ett resultat jag faktiskt kan använda. Eller ja, Vilya kan använda. (Behöver bara ett par knappar att sätta dit först också.)



Har flera projekt på g i huvudet nu. Vi får se vilket som faktiskt blir realiserat först.

Over and out!

Kommentera inlägget här :