Pass

Igår var jag och Vilya och hämtade våra pass. (Ja, Kim var med också men han skulle inte hämta något.) Alltid bra att ha när man ska ut och resa. Vilyas första resa utomland kommer bli nästa år i Februari när vi åker till New York tilllsammans med M och hälsar på våra vänner där.


Det är alltid lika kul att hämta ut ett nytt pass tycker jag. Det är alltid lika intressant att se hur dålig bilden i passet blir. När vi var och fixade passen förra veckan fick både jag och Vilya ta om våra foton fem-sex gånger. När mitt till slut blev godkänt så frågade tjejen som hjälpte oss om jag var nöjd. Hur svarar man på en sån fråga egentligen? En bild absolut rakt framifrån utan någon som hellst vilkel där du tittar absolut rakt fram in i kameran och du får absolut inte le, den kommer aldrig bli bra. Det kommer synas att det är du på bilden och iom att det är syftet med ett pass så känner jag att oavsett om.jag är nöjd eller inte kommer bilden i passet aldrig bli bra så är den godkänd är jag nöjd oavsett hur den ser ut.

Våran lilla linnslus till dotter kan tydligen inte bli dålig på bild. Hennes bild är ju tagen med exakt samma förutsättningar och nu lyckades det till och med bli en bild där hon inte ler och trotts det är hon hur söt som hellst. (Jag kan möjligen va en aning partisk i frågan men i alla fall.) Lilla busfröet! 

Aja, oavsett om jag gillar bilderna i passet eller inte så har vi nu båda två ett giltigt pass och planeringen av resan kan fortsätta. Datumen är bokade, biljetterna köpte, bilen bokad och våra vänner är lika spända på att vi ska hälsa på som vi är att åka dit. Nedräkningen kan absolut börja på riktigt nu. 165 dagar kvar 😊

Over and out!


Kommentera inlägget här :