Vilyas första önskelista

Nu börjar julen komma krypande så sakterligen. Jag tycker att det är supermysigt men jag vet att andra blir jättestressade. För mig börjar ju julen egentligen redan vid första advent då jag får ta fram mitt julpynt och göra fint över allt. Man skulle no gkunna säga att jag firar jul hela december. Nu är det ju inte riktigt december ännu utan fortfarande de sista dagarna av oktober. Planerna för julen är dock igång för min del och det betyder bland annat att jag har börjat mitt letande av julklappar. 
 
Något som förknippas med just julklappar är ju en önskelista. I och med att det här blir Vilyas första jul så blir det också hennes första önskelista. Det är lite svårt att veta riktigt vad hon önskar sig då hon inte riktigt har börjat bry sig om det här med saker ännu. Därför fuskar jag i år och skriver en lista åt henne med saker jag tror att hon skulle tycka om och saker hon/vi har användning av. Länkarna är bara förslag då det finns många olika varianter på allt.
 
  • Mysiga kläder i stl 80 och uppåt.
  • Gosedjur av muminfamiljen, tex Mumin, Lilla My eller Muminmamma.
  • Muminmugg för barn. (Dom är gjorda i melamin istället för proslin)
  • Lära-gå-vagn
  • Renen Sven från Frost/Frozen som gosedjur. (Man kan aldrig ha för många av favoriten)
  • Flätad sovorm till spjälsängen (rosa, grå och vit)
  • Pixi-böcker
  • Prinsesskrona (En prinsessa kan ju inte vara utan minst en sådan)
  • Allt annat roligt som man kan komma på
 
 
 
 
 
Over and out!
 

Kommentera inlägget här :