Winter is comming



Vintern är påväg. Nej, jag pratar inte om snö eller kyla. Jag pratar om att det snart är december och då är det vinter oavsett hur varmt eller kallt det är för att då är det en vintermånad. (Enligt mig är november fortfarande höst.)

Så vad betyder det då att det blir vinter? För mig betyder det faramför allt jul och allt som hör den till. Hela december är jul för mig och det brukar vara en lagom galen månad oavsett vad jag gör. Jag bara älskar det. Iår blir det ju ännu mer speciellt för det är Vilyas första jul. Det är supermysigt. Hon kommer inte komma ihåg något av det senare men det kommer jag att göra. 

Något annat som jag gillar med vintern är något jag vet att många tycker är jättejobbigt. Jag tycker om mörkret. Kanske inte direkt mörkret i sig men jag älskar det jag gör för att hantera mörkret och se det positiva i det istället. Jag har många små lampor runt om i lägenheten för att lysa upp. Jag har också flera olika ljusslingor som jag tänder som ger både ljus och mysfaktor. Sen tänder jag massor av ljus överallt. (Skulle det blir strömavbrott kan jag lysa upp hela lägenheten med ljus.) Jag gillar mörkret på vintern för då får jag mysa här hemma, dricka te och titta på filmer. Nu har jag alltid sällskap också. Vilya gillar också att titta på film, eller ja, hon gillar när det är musik på TV:n oavsett varför. Vi lyssnar också mycket på musik. Speciellt julmusik just nu.

Jag tycker om vintern och jag hoppas att det blir lite kallare ute snart också. Det får gärna komma lite snö också men det kan få vänta till jul tycker jag.

Någon mer än jag som tycker om vintern och vad tycker du isåfall bäst om?

Over and out!

Kommentera inlägget här :