30 dagar kvar


Idag är det då bara 30 dagar kvar till julafton. Nu börjar min absoluta favorittid på året. Det är nu jag äntligen får ta fram mina kartonger med julsaker (jag har 4 eller 5 flyttkartonger) och börja göra det julfint här hemma. Iår har jag mer tid att pyssla med det än jag brukar ha också och det är alltid trevligt. Vilya sitter mest på sin lekmatta omgiven av sina leksaker och tittar på mig och skrattar när jag far omkring och fixar med saker. 

Jag älskar den här tiden precis innan advent börjar, det är ju nu man har som mest tid kvar av julen och allt kommer inte på en gång utan lite i taget fram till nästa söndag.

Här hemma ska de flesta av ljusstakarna jag har framme nu plockas undan och dom juliga plockas fram. Girlanger ska sättas upp och kuddfodral i soffan bytas. Julkorten börjar också bli klara. Någon mer än jag som faktiskt skickar julkort fortfarande? En utdöende tradition tyvärr tror jag även om det är jättekul att få julkort.

Vilya och jag lyssnar på julmusik och sjunger för fullt här hemma när Kim jobbar. (Han får lyssna tillräkligt mycket på julmusik på jobbet så hemma slipper han det.) Jag sjunger och Vilya skrattar och babblar. Hon kommer kunna alla möjliga julsånger utantill sen när hon blir äldre. Hon fick även sin första tomteluva idag. Hon har bara försökt äta upp den en gång ännu.

Jag är verkligen superpeppad på julen och tänker njuta i fulla drag iår. Någon mer som är det.

Over and out!

Kommentera inlägget här :