100 dagar kvar till äventyret


Om 100 dagar är det dags för mig, Vilya och M att ge oss iväg ut på äventyr. Då bär det av till USA och New York. En vecka ska vi hälsa på vänner till oss och hitta på roliga saker. Vad är inte riktigt bestämt ännu men det blir säkert en toppenvecka. Jag ser fram emot den här resan jättemycket. Det ska bli kul att träffa våra vänner igen. Det är fem år sedan vi var där sist, eller ja, sen jag var där sist. M var där i våras och Vilya har ju aldrig vart där förut.
 
Det blir både första utlandsresan och den första långa flygningen för busfröet. Blir kul och intressant att se hur det går. Jag gissar på att det kommer gå utmärkt. Hon flög ju första gången här i somras och då reagerade hon inte alls på det. Tyckte mest att det var intressant att undersöka allting runt omkring sig. Inte en enda reaktion vid varken start eller landning från henne. Man kunde tro att hon inte hade gjort annat än flugit i hela sitt liv. Tror att det är jag som är mer nervös inför flygningen då jag inte riktigt tycker om att flyga. 
 
När det gäller Vilya så har jag kollat runt lite på olika bloggar och forum på nätet för att få tips om hur man ska tänka när man ska flyga långt med små barn. Det mest grundläggande verkar vara att plannera och vara väl förbered helt enklet. Känner att det förmodligen inte kommer bli några problem på den punkten då jag är ute flera månader i förväg. Kollar just nu runt för att få tips på vad som är bra att ha med sig i handbagaget och vad man kan hoppa över. Känns lite som när man skulle packa väskan för att ha med till förlossningen. Vad är det viktiga att ha med? Vad är bra att ha? Och vad är saker man tror att man kommer behöva med som egentligen är totalt onödiga? Tycker det är kul att kolla runt på nätet och se vad andra tycker är nödvändigt att ha med och vad jag själv tror att vi behöver. Kan ju lugnt erkänna att min packlista för handbagaget har justerats ett par gånger redan och det kommer säkert bli fler ändringar innan vi åker. En sak jag absolut erkänner är att packlistan blivit kortare än vad den var från början. (Jag har listan i huvudet bara än så länge så den finns inte fysiskt på ett papper om någon undrade.)
 
Jag är superpeppad på den här resan och tycker att det ska bli jättekul. Det var ett tag sen jag var iväg nu och det är någonting jag tycker är kul. När jag köpte biljetterna så kändes det som en evighet innan vi skulle resa. När jag och Vilya fixade pass så blev det lite mer verkligt och det kom närmare och nu är vi nere på 100 dagar innan vi åker. Det är nu den riktiga nedräkningen börjar. Det är tur att vi har jul och nyår först att se fram emot för det gör att jag har något annat att fokusera på först.
 
Har ni vart ute och rest med små barn och har några bra tips som ni tycker att jag borde känna till så lämna gärna en kommentar.
 
Over and out!

Taggar: #Flyga, #Flygamedbarn, #NY, #NewYork, #resa, #resamedbarn;