Sommar och sol

Det känns verkligen som att sommaren är på ingång nu och det betyder ju oftast en hel del sol. Inget jag är direkt peppad på då jag bränner mig så sjukt lätt. Solskyddsfaktor minst 30 är det som gäller. Nu har jag ju också lilla Vilya att tänka på, små barn som hon ska ju inte vara i solen alls hellst. Hur gör man då när solen skiner rak ner i vagnen till och från när man är ute och går? Känns inte direkt konstruktivt att hela tiden behöva vända på vagnen och dra den baklänges. Vill imte täcka över med en filt heller för då blir det ju rena bastun i vagnen.

Hittade dock lösningen och jag är riktigt nöjd med den. Hittade en vagngardin som man fäster i suffletten och handtaget så att det blir som ett soltak över vagnen. Solskydd samtidigt som det blir bra luft i vagnen. Plus att jag slipper sätta ett sånt där parasoll på vagnen som jag bara tycker är ivägen.



Blev så nöjd med den här lösningen. Nu ska vi bara ut och testa den också och se om den får godkännt även på prommenad.

Over and out!

Kommentera inlägget här :