Skitgöra

Det finns ju en del aspekter med att ha en baby som är lite mindre trevliga än andra. Som tex faktumet att man lär byta fler blöjor än man vill tänka på. Man kan ju göra det till någonting svårt och jobbigt eller så inser man helt enkelt att det är något som hör till och försöker göra det bästa av situationen. Jag tror i alla fall att jag tillhör den senare kategorin för jag försöker alltid att vara positiv och se något bra i de flesta situationer.

Så ska man byta en massa blöjor kan ju ett skötbord vara bra att ha. Jag har hittills fått höra alla möjliga åsikter på detta ämne så som att man måste ha ett sånt där stort stabilt skötbord som är som en stor byrå till att man inte behöver ett skötbord över huvudtaget utan en handduk på sängen/bordet/bänken/golvet funkar minst lika bra. Min egen åsikt? Ett skötbord av något slag är nog rätt praktiskt att ha i alla fall. Vart någonstans sen? Ja, vi andra tar ju hand om dessa ting på toaletten så varför inte i badrummet.

Nu bor vi rellativt litet, även om vi har ett ganska stort badrum, så ett skötbord får egentligen inte plats hos oss. Det är då man får tänka compact living och tänka lite på höjden. Sagt och gjort så letade jag upp ett skötbord att ha ovanpå badkaret. Var en aning skeptisk till om det skulle bli stadigt men jag hade inte ens behövt fundera på saken. Blev jättebra.


Det blev jättebra när det kom på plats och stadigt är det också. Ett bra betyg är när Kim ställt dit det och konstaterar att det blev perfekt arbetshöjd för honom. Good to know.😜 Det är dessutom jättelätt att lyfta bort när man ska använda duschen och sen bara ställa tillbaka efteråt. Älskar när saker och ting är praktiska och enkla, det betyder oftast att man verkligen kommer använda dom och inte undvika det.

Over and out!

Kommentera inlägget här :