Fixa, fixa

Jag har fått höra från många håll att gravida får en instinkt att fixa till allt hemma innan babyn kommer, att man boar. Nu tror jag att jag börjar förstå vad alla menade. Jag vill liksom att allt ska vara klart och hellst igår. Visst har vi köpt och beställt allt sånt vi tyckt att babyn kommer behöva. Fram tills nu har dock allt fått ligga kvar i sina kartonger. Ja, allt utom vagnen och babyskyddet. Det har känts helt ok att det vart nerpackat för vi har ju haft det hemma. 

Nu har jag börjat tänka om lite. Eller ja, nu vill jag packa upp och sätta ihop och fixa allt så det är klart. Visst har jag fått ett datum när babyn är beräknad men sen har dom där små en helt egen vilja också och bestämmer helt själva när dom tycker att dom är klara och vill komma ut. Kan ju vara bra att allt är fixat tills dess så vi slipper stå och fixa med sånt direkt hemkomna från sjukhuset. 

Jag ska inte säga att jag gjort så mycket egentligen för Kim är den som gjort nästan allt ihopsättande. Jag har valt och köpt. Nu är det mest bara de där små detaljerna kvar att fixa med. Vagga och babysittern är i alla fall ihopmonterade.

Det som är kvar är självklart att bädda iordning i vaggan, ställa in den i sovrummet och sen också att fixa skötbordet. Det ska göras vilken dag som hellst nu. I alla fall så ska allt vara klart innan veckan är slut har jag bestämt. Tycker jag är en fullt rimlig tidsplan.

Over and out!

Kommentera inlägget här :