Läsning

Att läsa är en av mina favoritsysselsättningar. Visst går det i perioder och ibland läser jag mer och ibland mindre. Jag älskar att läsa böcker och det är någonting som jag verkligen vill föra vidare till Vilya. Som pedagog i skolvärlden är jag fullt medveten om hur viktigt det är med högläsning för barn och det är ju aldrig för tidigt att börja med det.
 
Just nu är det Vilyas lilla prasselbok som är favoriten. Den är tre sidor lång men det gör ingenting . Vilya älskar när man läser den för henne. Hon ler och skrattar när man läser och vänder sidorna. När den är slut ser hon väldigt fundersam ut och så får man börja om från början igen och hon börjar le igen.
 
 
Den börjar bli en aning tjatig så jag tror att vi får börja läsa någon av hennes andra små böcker som hon fått också.
 
Over and out!

Kommentera inlägget här :