50 böcker på ett år

 
Förra nyår så satte jag upp ett mål och det var att jag skulle läsa 50 böcker på ett år. Nu är det dax att se hur det gick för mig. Jag redovisade alla böcker som jag hade läst fram till och med juni. Efter det så gick mitt bloggande i ide tror jag. Så nu är det dax att redovisa resten av året och se om jag nådde ända fram eller inte.
 
Juli:
27. Jul i det lilla bageriet på strandpromenaden av Jenny Colgan
28. Den lilla bokhandeln på hörnet av Jenny Colgan
29. Trollbunden av Jane Green
30. A winters tale av Trisha Ashley
31. Chocolate wishes av Trisha Ashley
32. Det lilla bageriet på strandpromenaden av Jenny Colgan
33. Sommar i det lilla bageriet på strandpromenaden av Jenny Colgan
34.The little teashop of lost and found av Trisha Ashley
 
Augusti:
35. Sagan om Belgarion, stenens väktare av David Eddings
 
September:
36. Wedding tiers av Trisha Ashley
37. The house of hopes and dreams av Trisha Ashley
38. The magic of christmas av Trisha Ashley
39. The strange and beautiful sorrows of Ava Lavender av Leslye Walton
40. Strandcaféet av Lucy Diamond
 
Oktober:
41. Vickis vintagebutik av Isabel Wolff
42. Sowing secrets av Trisha Ashley
43. Red rose, White rose av Joanna Hickson
 
November:
44. First of the Tudors av Joanna Hickson
 
December:
45. The Tudor crown av Joanna Hickson
46. Ödesgudinnans val av Caroline Hurtig
47. Månfolkets land av Caroline Hurtig
48. Ur nattens mörker av Caroline Hurtig
49. Döttrar av natt av Caroline Hurtig
 
Som ni ser så nådde jag inte riktigt ända fram. Snubblade på målsnöret kan man lugnt säga. Jag ser dock inte det här som någon förlust för jag har trots allt läst 49 böcker det här året och det är inte fy skam. Bara att fortsätta läsa och bli indragen i böckernas magiska värld. Har ni några bra boktips? (Inga deckare bara för det har M försökt tipsa mig om länge men fortfarande inte min typ av böcker.)
 
Over and out!</div

Kommentera inlägget här :