Varm glass?

Jag älskar glass! Inget konstigt med det, många håller med mig om att det är gott. Ibland kanske något som håller samma temperatur som is inte riktigt vad man är sugen på. Det har ett godisföretag kommit på och det senaste året drygt så har dom gjort godisversioner av olika glassar. Det har vart Piggelin, Nogger och 88:an. Av dessa tre så är Piggelinen den enda jag tyckt blivit lyckad. Kanske beror på att de andra två inte heller är några favoriter i glassform.

Nu har samma företag gjort en fjärde sort glassgodis och den här gången gjorde dom det av min favoritglass Sandwich. Den var jag ju absolut tvungen att smaka. Kan ju inte påstå att jag hade några större förhoppningar.



Jag blev glatt överraskad om vi säger så. Dom var supergoda. Smakade verkligen just som Sandwich förutom att den inte var kall då. Den här godisen fick absolut höga poäng av mig och jag kommer lugnt köpa den igen. En ny favorit i godishyllan. Hoppas bara att den börjar säljas på fler ställen än Pressbyrån bara.

Någon mer än jag som testat glassgodisarna? Vad tycker du/ni?

Over and out!

Kommentarer :

#1: Anonym

Såg att de hade Piggelin-godiset på Hemköp här i Skogsbo. Puss M

Svar: Piggelingodiset är Kims favvo. 😊
Tigerbumbi

skriven

Kommentera inlägget här :