Listan avbockad

Då var min lista på saker att köpa innan babyn kommer avklarad. Ja, listan på dom stora sakerna då.

  • Säng ✔
  • Babyskydd ✔
  • Babysitter ✔
  • Vagn ✔
  • Skötbord ✔
Skötbordet köptes i helgen och det är ett sånt man ställer på badkaret. Spar plats och man har alltid nära till vatten vid blöjbyten.

Vagn och babyskydd hade jag beställt hem och dom fick vi förra veckan. Måste säga att jag blev riktigt nöjd med inköpet när jag hade packat upp och monterat ihop allting. Vagnen är en Britax Smile 2 i färgen black denim (mörkt grå). Den är hög och det gillar jag. Handtaget går att ställa i olika höjd så det passar både mig och Kim. Man kan sätta babyskyddet, liggdel och sittdel på underredet och det tycker jag var supersmidigt när jag skulle välja vagn. Det var också jättelätt att byta mellan och att fälla ihop vagnen. Var även tvungen att gå ut och testa om den gick in i vår minimala hiss. Det var absolut inga problem. Hade visserligen mätt hissen innan och kollat mot måtten som fanns listade för vagnen men jag blir alltid osäker i alla fall och vill testa i verkligheten.


Nu är alla de stora inköpen klara och det som är kvar är småsaker och förbrukningsvaror. Sånt där som man förmodligen kan handla hem i evigheter och ändå glömma hälften. Tror dock inte att det är någon katastrof om man glömmer något. Sålänge det inte är blöjor då kanske. Det vore ju mindre bra. 

Har ni några tips på sånt som ni tycker att man borde ha hemma när babyn kommer?

Over and out!

Kommentera inlägget här :