Gott nytt år!


Så var vi här igen. Årets sista dag och ett nytt år på ingång. Det är väll nu man ska summera året och gå igenom allt man gjort eller inte gjort?

Så vad har 2019 inneburit för mig? Upp- och nedgångar som för alla andra. Det största och mest omtumlande var självklart att bli mamma till min lilla prinsessa Vilya. Inget kommer ens i närheten av det. Hon är ett nyfiket litet yrväder som gör att jag skrattar högt flera gånger om dagen. Hur hon kan ha blivit så stor så fort fattar jag inte men jag ser absolut fram emot att få följa med på hennes resa framåt i livet. 
Det har vart skönt att inte jobba. Det är väll en såndär sak man inte får erkänna men jag gör det för det är exakt så jag känner. Att vara hemma och ta hand om Vilya är jätteskönt och jag har några månader kvar innan jobbet drar igång igen och jag tänker göra det bästa av dessa.

Mindre bra saker som hänt iår, dom där jag hellst hade hoppat över. Vi förloradr min fina morfar. Han kommer alltid vara älskad och saknad och han lämnade efter sig ett enormt tomrum. 
Mitt i allt det så fick jag även en blodpropp i benet och den lossnade och vandrade upp i lungorna. Jag fick spendera några dagar på sjukhus och sen spendera ett antal veckor på att få igång orken och rörligheten i benet igen. Äter fortfarande medecin och måste använda stödstrumpor (tur att det finns roliga och färgglada i alla fall) men i övrigt känner jag inre av det längre och min läkare tror att jag kommer klara mig utan några men. En läskig erfarenhet som jag aldrig vill uppleva igen.

Vad väntar nu inför det nya året då? Först och främst vänner och familj. Jag ser fram emot att spendera tid tillsammans med nära och kära. Det är det viktigaste för mig. Jag ser fram emot att få se Vilya växa och utvecklas och lära sig nya saker. 
Jag ser fram emot att åka på Vilyas första resa utomlands. Vi åker till New York i slutet av Februari och hälsar på vänner där. Det ska bli jättekul. 
Sen ser jag fram emot att se vad som helt enkelt dyker upp. Det händer alltid en massa saker under ett år som man inte plannerat för eller förväntat sig och just dessa saker ska bli spännande att se vad dom är. 

Nyårslöften hoppar jag över för den här gången, som alltid annars helt enkelt. Tycker inte att det behövs. Löften till sig själv kan man avlägga varje dag och lägger man inte så stor press på dom kanske man även kan hålla dom.

Jag önskar er alla ett riktigt gott nytt år och jag tilljör ni min familj eller mina vänner så hoppas jag att jag får spendera mycket tid tillsammans med er under det nya året. 
Hoppas att 2020 blir ett bra år för er alla.

Gott nytt år!
Over and out!

Kommentera inlägget här :