Födelsedag!

Idag är det min dag, min födelsedag. Ja, jag vet att jag är för gammal för att bry mig om min födelsedag. Jag ska egentligen säga att jag inte bryr mig om den alls och att jag inte behöver fira den. Jag struntar helt enkelt i vad jag borde göra och så gör jag som jag vill istället. Jag älskar att fylla år och jag älskar min födelsedag. En dag på året som liksom är min.
\n
 
\n
Firade tillsammans med familjen igår och det blev tårta som jag fixade iordning. För en gångs skull började jag i god tid och gjorde själva tårtan dagen innan. Fixade även alla blommorna som skule sitta på tårtan dagen innan och igår täckte jag tårtan med marsipan och satte dit alla blommorna. Skönt att inte känna stress över det där med att dekorera, det tar ju sin lilla tid. Fick fina presenter och hade en trevlig eftermiddag. 
\n
 

\n
Nu på lördag blir det firande med vännerna. Tyvärr lyckas ju min födelsedag alltid krocka med tusen andra saker så som vanligt är det inte så många som kunde vara med men jag är glad att i alla fall några inte var uppbokade på annat redan. Blir en kväll med pizza och spel, helt i min smak på firande.
\n
 
\n
Dagen idag har vart fin med massor av grattis och kramar av världens bästa kollegor och ungarna på jobbet. (När det är så gör det inget att fylla år på en måndag ens.) Och sen massor av gratulationer från vänner och familjen.
\n
 
\n
Over and out!

Kommentera inlägget här :