Pannband

För någon  vecka sen så skulle jag gå ner till centrum och handla och för att inte trassla in mig i mitt midjelånga hår så satte jag snabbt upp det i en knut. Problemet med det var bara att då kunde jag inte få på mig en mössa. Kan lugnt konstatera att det hade jag behövt för jag frös om öronen. Började rota runt i garderoben här hemma för att hitta ett pannband men det hade jag tydligen inte. Tänkte att jag fick väll köpa ett när jag kom ihåg det någon gång.

Senare samma dag satt jag och komlade runt på Pinterest och ramlade över flätvirkning. Tyckte att det var coolt med såg superklurigt ut. Hittade en video på youtube som förklarade hur man gjorde och det verkade lättare än jag trott. Måste ju testa så varför inte göra ett eget pannband när jag ändå behövde ett? Sagt och gjort så började jag testa mig fram och det gick snabbare och lättare än jag hade förväntat mig. 

Igår blev det äntligen klart och även om jag bara hunnit prova det innomhus så verkar det riktigt varmt och gosoigt så jag tror inte jag kommer frysa om öronen igen.


Som sagt det ser klurigt ut men det var lätt. Kan man göra dubbla stolpar och hålla räkningen så är det enkelt. Undrar ni hur man gör så sök på youtube, finns jättebra och förklarande videos där. 

Over and out!

Kommentarer :

#1: M

Det var snyggt! Aldrig sett den typen av virkning förut👍🏼 Puss M

Svar: visst var det och det hade inte jag heller
Tigerbumbi

skriven

Kommentera inlägget här :