Fler böcker


Jag lovade ju mig själv att läsa fler böcker det här året än förra. Nu vet jag ju inte exakt hur många jag läste förra året men det var inte allt för många. Iår ska jag därför göra en ansträngning att se till att det blir några stycken. Jag tänker försöka utmana mig själv och läsa 50 böcker under det här året. Först tänkte jag satsa på en bok i veckan men jag insåg att en del av böckerna jag brukar läsa har över 500 sidor och att det kan bli rätt svårt att få tiden att räcka till då så jag valde att ta bort två för att jämna ut siffran till 50. 

Jag ska försöka läsa 50 böcker innan 2018 är slut. Det behöver inte vara nya böcker utan jag kan läsa om böcker jag läst innan. (Jag är en såndär människa som kan läsa samma bok om och om igen om jag gillar den.) Dock ska jag självklart läsa en del nya böcker också. Ett år utan nya böcker skulle jag tycka var ganska så misslyckat. Jag kan läsa både på svenska och engelska. Det viktiga är helt enkelt att jag läser.

I slutet av varje månad kommer jag att skriva ner vilka böcker jag läst och fylla på min lista så att jag håller räkningen på antalet böcker. Läser jag några nya böcker så kommer jag skriva ihop en liten recension också och lägga upp den här så att ni får lite boktips. 

Nu går väll världen inte direkt under om jag misslyckas men det ska bli kul och se om jag kan läsa så många böcker. Vad får jag då om jag klarar av det här? Massor av läsning med allt vad det innebär och förhoppningsvis en eller två nya böcker också. 

Någon som vill haka på utmaningen och se hur många böcker man lyskas läsa under ett år?

Over and out!

Kommentarer :

#1: M

Hur många gånger har du läst Avalon? Puss M

Svar: Någonstans runt 15 gånger tror jag. Kan va fler. Snacka om valuta för pengarna då jag köpte den från något bokbord för 20kr.
Tigerbumbi

skriven

Kommentera inlägget här :