Sluttrasslat

Mitt hår är något som jag har en sorts hatkärlek till. Jag älskar att det är så långt som det är och att jag kan fixa massa roliga frisyrer med det. Samtidigt så tycker jag att det är en pina med långt, tjockt hår när det är varmt ute och det känns som att håret blir både mössa och halsduk. Sen så blir det lätt torrt och då trasslar det till sig på 10 sekunder. Inte lite trassel heller utan rena fågelboet av trassel och knutar som är ett h-vete att reda ut. Det känns som att jag provat allt för att få det att sluta trassla förutom att klippa av det då. (Fast även det är grymt lockanden ibland och jag har gjort det både en och två gånger.)

Jag har testat så många återfuktande shampon, balsam och inpackningar att jag ärligt tappat räkningen. Både dyra märken från salonger och billiga märken för att riktigt kunna dränka in håret i det.
 
I våras snubblade jag över ett märke som jag kollat på ibland men inte köpt då det kostar lite mer än vanliga produkter och jag tvivlade på att det skulle vara någon skillnad från allt annat jag testat. Hittade dock ett riktigt bra pris och tänkte att ok jag testar väll. Funkar det inte så får det helt enkelt bli saxen.
 
Nu efter en hel sommar så är jag övertygad om att det går att hitta rätt produkter för håret. Jag har verkligen hittat något som funkar för mig. 
 
 
Jag använder nu bara märket Aussie till mitt hår och det är så mycket lättare att hantera och inte alls lika torrt. Jag kan till och med ha håret uppsatt i en vanlig hästsvans en hel dag (testade när jag var inne i stan och shoppade en dag och då både blåste det och jag hade ryggsäck på mig som annars trasslar till extra) utan att håret blev en enda boll av svinto. Jag är överlycklig!
 
Jag använder shampo i hårbotten och sen inpackning och balsam i längderna. Sen har jag även en balsamspray som hjälper till mellan tvättarna. Enormt glad att det funkade och jag slapp klippa av håret pga allt trassel. Får se om jag gör det ändå sen för att jag tröttnar men det får bli nån annan gång.
 
Over and out!

Kommentarer :

#1: M

Härligt att det funkar så bra!! Puss M

Svar: Jag älskar det ^^
TigerBumbi

skriven

Kommentera inlägget här :