Välkommen oktober

Då var det redan oktober och nu börjar hösten på riktigt om vi säger så. I alla fall i min värld. Jag tycker om hösten med alla vackra löv som finns över allt, jag älskar de där kristallklara höstdagarna när luften är kall men solen fortfarande värmer lite. Jag tycker om att mörkret kommer smygande och att få leta fram mina höstiga ljuslyktor ur gömmorna och göra fint här hemma. Att sen sitta i soffan med en kopp te, allt avstängt och hela rummet upplyst av enbart levande ljus är verkligen att få en paus och bara vara.

Färgerna för oktober månad är verkligen gult, orange och brunt. Jag ser det över allt och inte minst när jag går igenom galleriet i min mobil. Det bli både 1 och 87 foton på höstlöv och dekorationer just nu.

Jag som älskar Halloween har även bestämt att jag ska göra som dom gör i USA, jag ska låta hela oktober vara just Halloween här hemma med dekorationer och ljuslyktor. Tyvärr slängde jag en hel del av mitt halloweenpynt när jag rensade ur här hemma men det går alltid att samla på sig nytt. Sen har jag ju en del ljuslycktor med temat redan så helt från ruta ett börjar jag ju inte. Jag lovar att hålla er uppdaterade med hur det ser ut här hemma under månaden.

Over and out!

Kommentera inlägget här :