Nytt i garderoben

Nu när oktober har kommit smygande och vädret har verkligen slaigt om till kallare. Det har verkligen blivit höst. Dags att uppdatera garderoben en aning. Bland annat behövde jag en höstjacka då jag behövde ett mellanting till dunväst och vinterjacka. Beställde en jacka och några tröjor från EMP för ett par veckor sedan.

Temat för tjocktröjorna blev tydligen Disney för alla har ett tryck från en disneyfilm. Det är Sally från The nightmare before christmas, Baymax från Big hero 6 och sen Cheshire Cat från Alice in Wonderland.
 
      
 
Jag köpte även en stickad tröja med skjortdetaljer. Tröjan ska påminna om en skoluniformströja från Hogwarts, Harry Potter. Elevhemmet jag valde var självklart Ravenclaw.
 
 

Jag blev supernöjd med allt förutom jackan. Eller ja, jag var nöjd med den fast kanske inte som en jacka. Det är mer av en tröja bara. Tyget är samma som i dom andra huvtröjorna och ärmarna är tunna som på vilken annan tröja som hellst. Att ha en tröja under blir knöligt och obekvämt och att bara ha en t-shirt under om jag använder den som jacka blir nog lite kallt i längden. Det blir till att använda den som en vanlig tröja bara, möjligen en sommarjacka.

   

 
Jag behöver dock en jacka och en ny är redan beställd. Den här gången valde jag en modell som mer är en kort rock. Den här gången är det ingen risk att det är en tröja som låtsas vara en jacka. Ni får se bild på den sen när den kommer.
 
Over and out!

Kommentera inlägget här :