Snart dax för nedräkning

Då var vi inne på dom sista dagarna av november. På fredag är det första december och då börjar den riktiga nedräkningen till jul. För mig innebär det att det är dax att öppna första luckan i min adventskalender. (Ja, jag vet att jag är vuxen men för mig är det tradition.)

Iår har jag till och med två olika kalendrar. Den första är en tekalender. 24 olika teer att dricka fram till julafton. Iår kommer den dock inte från min favorit Kränku utan från Tebutiken.se. Jag försökte beställa en kalender från Kränku (hade blivit fjärde året i rad) men trycket var så stort när dom släptes att hemsidan inte ville fungera. Sen när jag väl kom in igen så var alla redan slutsålda. Trist! Men men, det var bara att erkänna sig besegrad på den punkten. Jag ville fortfarande ha just en tekalender så det blev till att leta lite. Jag hittade en som jag tror kommer bli toppen på Tebutiken.se och beställde hem den. Den landade hemma i brevlådan för ett par veckor sen och nu snart får jag äntligen öppna den och påbörja december. 

Den andra kalendern jag har är en godiskalender från Haribo som jag köpte på ren impuls nu i helgen. Kändes som att jag ville ha en mer traditionell kalender med luckor att öppna också.

Nu får december gärna komma för jag är väl förberedd inför den traditionsenliga nedräkningen till julafton.

Over and out!

Kommentera inlägget här :