Hundvakt

Förra helgen var jag och Kim hundvakt till Yvettes söta vovve Rosso. Alltid lika myskgt att få ha en vovve hemma. Både jag och Kim skulle ju vilja ha en hund men vi kan inte det just nu. Eller ja, egentligen kan vi ju det nu då Kim inte har något job och är hemma hela dagarna men det blir svårt sen när han väl får ett jobb. Näst bästa då är ju helt klart att vara hundvakt lite då och då.
 
 
Fick ett väldigt gulligt och underhållande sällskap ut på morgonprommenad på lördagen. Rosso ansåg att självklart skulle det rullas i snön ungefär var hundrade meter. Det bästa var när han fick för sig att rulla sig i snön mitt på en liten gångstig och det kom två personer bakom oss som suckade och blängde en massa på mig och Rosso då dom var tvugna att ta två steg åt sidan och gå runt oss. Jag skrattade gått åt att Rosso bara fnös och rullade på i snön. 
 
 
Utöver prommenader tyckte Rosso att helgen skulle spenderas sovandes på våra mattor. Antingen den i sovrummet, den vid matbordet eller på sin egen filt i vardagsrummet. Han flyttade runt beroende på vart Kim var någonstans. När han väl hittat rätt matta för tillfället så somnade han och låg där och snarkade tills någon av oss gjorde något intressant som absolut skulle kollas. 
 
Helt klart ett mysigt helgsällskap med andra ord.
 
Over and out!

Kommentera inlägget här :