Hyllan

Nu äntligen är den nya hyllan på plats. Det tog bara 4 månader ungefär. Det känns dock skönt att den äntligen kommit på plats och det blev bättre än jag trodde. 

Det var ju en del problem och jobb med att få dit den så det är bra att det faktiskt blev som jag tänkte. Först hade ju inte IKEA hyllan i något av sina varuhus och datumet för när den åter skulle finnas inne flyttades hela tiden fram. Sen när jag väl beställde den så blev även leveransen framflyttad. När jag äntligen fick den så var jag korkad nog att envisas med att bära hem den själv och det resulterade i träningsvärk från h-vete i armarna plus ett par blåmärken. Därför tog det nästan en vecka innan den äntligen kom upp ur kartongen. (Det och självklart att julen hamnade mitt i allt också.)

I tisdags kväll hjälptes i alla fall jag och Kim åt och satte ihop den. Tanken var att jag skulle bygga ihop den själv men det slutade med att jag läste beskrivningen och dirigerade och Kim skruvade. Oavsett hur så är den nu ihopbyggd och står på plats.


En del av våra spel har redan fått flytta in precis som mina garnlådor. Nu saknas det bara lite lådor till de nedersta skåpen där jag ska ha ljus och sen är allt på plats. Jag är verkligen nöjd med hur det blev.

Nästa projekt som jag ska påbörja efter nyår är en ny säng och ett nytt vitrinskåp. Blir förhoppningsvis lika nöjd med dessa två projekt i slutänden också.

Over and out!

Kommentera inlägget här :