Tillbaka till vardagen

Det var länge sedan jag skrev någonting här. Jag har flera inlägg som bara ligger och väntar bland utkasten för att bli publicerade. Jac hade planen på att lägga upp ett inlägg för 10 dagar sedan. Saker och ting blev inte riktigt som jag hade plannerat. 


Jag tror att man måste levt under en avlägsen sten om man inte är medveten om vad som hände här i Stockholm för 10 dagar sedan. En fruktansvärd händelse som skakade om ordentligt. Det är en såndär händelse som kommer etsas fast i minnet och man kommer alltid att minnas vad man gjorde just då.

Händelsen skakade om hela vårt samhälle och absolut även mig. Efter det så kändes det här med att blogga om en massa vardagliga saker ganska litet och totalt meningslöst. Det är så jag kännt hela förra veckan. Sen nu i helgen började jag tänka om. Det är precis det som behövs. Att man håller fast vid vardagen och fortsätter med precis det man gjorde förut. Påsken var ledig tid för mig och jag kände att jag behövde ta det lugnt bara men nu är vardagen här igen. Idag börjar ungarna på jobbet igen efter en veckas lov. Nu är absolut en bra dag att börja här igen. 

Som sagt det ligger en hel del inlägg på kö redan och dom kommer upp här ett efter ett. Får se hur många jag lägger upp den här veckan men det blir nog både ett och tre.

Tiden går fort nu och det är lite svårt att hinna med. Den här arbetsveckan börjar ju med en tisdag och bara det kommer göra att hela veckan känns konstig. Kommer ligga en dag efter i huvudet hela veckan. Vi är redan i mitten av april och sommaren närmar sig med stora steg. Ser fram emot allt vad som komma skall, även om jag inte ens vet vad det är ännu. Några större planer har jag nämligen inte gjort. Får se vad som kommer helt enkelt.

Over and out!

Kommentera inlägget här :