Boklistan

Jag är, som många av er redan vet, en riktig bokmal. Jag älskar att läsa böcker och jag vill självklart ha mina favoriter hemma i bokhyllan också så att jag kan läsa dom om och om igen. Det gör ju att jag ständigt har en lång lista på böcker som jag planerar att köpa. Jag tänker inte skaffa dom alla på en gång men det kommer efter hand.
 
 
 
Jag har i alla fall påbörjat en önskelista med en massa böcker på Bokus.se som jag kommer att beta av efterhand. Som det ser ut just nu har jag ett 20-tal böcker på min lista och jag tänkte dela med mig av den till er. Kanske hittar ni något boktips bland böckerna, kanske till och med en ny favorit också.
 
Böcker som ligger på min att-köpa-lista är:
 
A christmas cracker
A leap of faith
A winter´s tale
Chocolate shoes and wedding blues
Creature comfortes
Every woman for herself
Good husband material
Sowing secrets
The magic of christmas
Twelve days of christmas
Chocolate wishes
Wish upon a star
Wedding tiers av Trisha Ashley
 
Carve the mark av Veronica Roth
 
Destined
Earthquake
Spells
Wild
Wings av Aprilynne Pike
 
Red rose, white rose
The Agincourt bride
The Tudor bride
First of the Tudors av Joanna Hickson
 
King´s cage av Victoria Aveyard
 
Magisterium: The Bronze key av Cassandra Clare och Holly Black
 
The glittering court av Richelle Mead
 
The lone city 3: The black key av Amy Ewing
 
The woman who would be king av Kara Cooney
 
Women in Game of Thrones av Valerie Estelle Frankel
 
Jag börjar inse att det är ett hårt jobb att vara en dedikerad bokmal. Jag ser fram emot att beställa hem alla dessa böcker och läsa dem. Det som jag är lite orolig för är mest att den här listan har en tendens att hela tiden bli längre och längre. Det och att mina bokhyllor helt enkelt inte räcker till. Jag behöver fler bokhyllor, eller ja, jag skulle behöva utrymme för fler bokhyllor för att få plats för fler böcker. Ja, jag har en lättare förälskelse för mina böcker men jag råkar också veta att Kim inte har något emot att dela mig med mina böcker. Tur det!
 
Har ni några böcker som ni tycker att jag borde kolla upp och kanske lägga till på min lista?
 
Over and out!
 

Kommentera inlägget här :