Experiment

Ni som känner mig vet att jag inte är den bästa på att ta hand om blommor eller växter. Jag har till och med lyckats ha ihjäl kaktusar, vid fler än ett tillfälle. Därför blir det intressant att se hur det här exprimentet kommer utveckla sig. 
 
Kim har ett litet bonsaiträd som jag köpte till honom för något år sedan. Kan till och med vara två år sen, minns inte riktigt. Han klippte i alla fall av en lite större kvist från trädet för ett tag sedan och jag undrade om den skulle få rötter om jag satte den i vatten. Sagt och gjort fick kvisten stå i en liten vas med vatten ett tag och snart började det faktiskt komma små rötter. Till slut blev det faktiskt riktigt fina rötter och förra veckan tyckte jag att det nog var dax för min lilla kvist att få hoppa ner i en kruka. 
 
 
Köpte en påse med jord och letade fram en av krukorna jag hade här hemma. (Ja, även om jag mest har ihjäl växter har jag faktiskt en liten samling av både krukor och vaser.) Planterade den lilla kvisten och nu håller jag bara tummarna för att den ska överleva. Vill faktiskt vända min negativa trend med växter. Tycker att dom är rätt trevliga men vill ju inte ha ihjäl dom alla så fort dom hamnar i min vård.
 
 
Hoppas att den här lilla krabaten ska trivas i sin nya kruka och att jag faktiskt minns att vattna den till och från.
 
Over and out!

Kommentera inlägget här :